Umělá inteligence už teď pomáhá při hledání práce
Jeden ze zájemců o práci nám nedávno položil zajímavý dotaz: „Občas si hraju s umělou inteligencí, mám to nějak prodat při hledání práce?“ Řekli jsme si, že je to skvělé téma pro naši online poradnu. Protože odpověď je jednoznačná: ano!
Co mám dělat, když jsem dostal/a padáka?
Ta otázka má vlastně dvě roviny. Jednou věcí je, jak se k výpovědi postavit správně právně a druhou, jak ji přijmout lidsky a najít si novou práci. Poradíme vám s obojím.
Jak si říct o přidání, aby šéf nemohl říct ne?
Blížící se konec roku bývá často obdobím, kdy si říkáme, že bychom si zasloužili lepší výplatu. Nedokážeme zaručit, že nadřízený vaši žádost o přidání nezamítne, ale máte velkou šanci, že budete od Nového roku brát víc, když se budete držet našich doporučení.
Začíná sezóna hodnotících pohovorů. Jak ji zvládnout?
Aspoň jednou za rok byste měli takovou pozvánku od svého šéfa dostat: sejít se a zhodnotit, co se povedlo a co ne, proč a co z toho vyplývá do dalšího roku. Poradíme vám jak na to.
Co když po mně chtějí často přesčasy?
Vypadá to jako velký problém, ale ve skutečnosti práce přesčas není žádný strašák. Má svoje jasně daná pravidla ‒ a navíc dneska víc než kdy jindy jde především o věc dohody.
Co dělat, když si nerozumím s kolegou?
Jedno rčení, známé v mnoha jazycích, říká, že jedna vlaštovka jaro nedělá. Přeloženo do srozumitelného jazyka jde o radu, abyste na základě jedné věci nedělali hned zásadní rozhodnutí. Rozhodně to platí pro situace, kdy si „nerozumíte“ se spolupracovníky.
Jak dát správně výpověď
Jestli už jste došli k této otázce, nemá asi už moc smysl vás přesvědčovat, abyste si výpověď rozmysleli. Tedy směle do toho ‒ bez strachu a slušně!
Jak si říct o zpětnou vazbu
Proč mě po pohovoru nepřijali? Jak jsou se mnou v práci spokojení? Kdo z nás by si aspoň jednou v životě takovou otázku nepoložil! Tomu, jak nás hodnotí kolegové v pracovním procesu, se říká zpětná vazba nebo také feedback. Máte svaté právo si o takový pohled říct ‒ a měli byste toho využít.
Jak se uvést v nové práci
Všeho moc škodí. A také: buďte sami sebou. Dvěma větami by se dalo shrnout, jak zvládnout roli nováčka ve firemním týmu.
Užitečné pracovní návyky prospějí vám i týmu
Některé pracovní návyky se nedají naučit, buď je máte nebo ne. Ale většina z nich se dá trénovat. Jejich zvládnutí vám pomůže být ve své profesi úspěšnější ‒ a vlastně vede i ke spokojenějšímu osobnímu životu.